شهید شهبازی
سردارشهید محمود شهبازی
نام پدر : خانعلی
تاریخ تولد : ۱/۱۱/۱۳۳۷
محل تولد : اصفهان
تاریخ شهادت : ۲/۳/۱۳۶۱
محل شهادت : جاده اهواز خرمشهر
عملیات : بیت المقدس
علت شهادت : اصابت ترکش خمپاره
محل دفن : گلستان شهدای اصفهان
آخرین مسئولیت : جانشین فرمانده لشکر ۲۷ محمّد رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم )

جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجه نمایید.
مختصری از زندگی نامه شهید شهبازی :
سردار شهید محمود شهبازی دستجردی در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده مذهبی در شهر اصفهان به دنیا آمد وی از بدو طفولیت طعم محرومیت و استضعاف را در محیط خانواده خود چشید .
پدرش که یک کشاورز بود با رنج بیل چرخ زندگی را می چرخاند و مادرش نیز فرزند یک روحانی بود . محمود قرآن را در دامان مادرش آموخت او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان برد و در سال ۱۳۵۶ در رشته مهندسی دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد او به طور شخصی از دوران دبیرستان به ماهیت طاغوتی رژیم شاهنشاهی پی برد و با دوستان خود در جهت افشای چهره منفور رژیم به خصوص در محیط خانواده و اقوام تلاش می کرد و با شرکت در مجالس سخنرانیهای آگاهی بخش که به طور عمده در آن زمان توسط استاد پرورش و آیت الله طاهری برگزار می شد آگاهی و اطلاعات خود را نسبت به مسائل سیاسی بالا می برد صفت بارز او در همین اوان این بود که آنچه را می شنید و منطبق با اسلام می یافت متعهدانه به آن عمل می کرد. شرکت مستمر او در مسجد همراه دوستانش در جهت فعالیتهای گروهی و رسوا کردن اعمال رژیم امریکائی شاه معدوم، بسیار قابل توجه و چشم گیر بود.


در این رابطه با بعضی از دانشجویان مسلمان و انقلابی آشنا شد و مرتب از مسائل مبارزاتی خبردریافت می نمود و اعلامیه های مختلفی را گرفته و پخش می نمود به طوریکه همیشه مقدار زیادی اعلامیه در منزل مخفی کرده و این مسئله با توجه به خفقان و رعبی که رژیم توسط ساواک ایجاد کرده بود بسیار خطرناک و توام با از دست دادن همه چیز بود ولی برای کسانی همچون محمود که راه خود را انتخاب کرده اند و هدف خود را نیز یافته اند زندان ها ، شکنجه ها ، و اعدام ها نمی تواند مانعی در برابر حرکت آنها باشد ، تهدید و زندان فقط در مورد انسانهای مذبذب و وابسته به هواهای نفسانی و علاقمند به لذات این دنیای فانی می تواند کارساز باشد . محمود با توجه به رابطه تشکیلاتی که با دانشجویان مسلمان پیدا کرده بود از همان ابتدای ورود به دانشگاه همکاری نزدیکی را با انجمن اسلامی آغاز کرد و در آنجا بیشتر به عمق جنایات و چپاولگریهای رژیم پی برده و کلیه فعالیتهای گروهی از قبیل کوهنوردی و ورزشهای دسته جمعی و پخش و نصب اعلامیه ها و اعتصابات به طور فعال شرکت می نمود نکته مهمی که بایستی در مورد محمود گفته شود اینست که وی به موازات شرکت فعال در کلیه فعالیتهای سیاسی ضد رژیم، هیچگاه از مطالعه و ارتقاء سطح ایدئولوژی خود غافل نبود و همیشه در اتاق محقر خود تا پاسی از شب به مطالعه کتب مذهبی مخصوصا آثار شهید مطهری که آن زمان کمتر کسی شخصیت ایشان را می شناخت مشغول بود . محمود به قدری ایمان به مبارزه داشت که حتی چند روزی را که برای دیدن خانواده به اصفهان می آمد آن ایام را نیز در جهت مبارزه صرف می کرد او در اولین تظاهرات که به ابتکار برادر هادی غفاری در اصفهان صورت گرفت شرکت کرد و نقش فعالی در تحصن مردم اصفهان در منزل آیت الله خادمی داشت.


وصیت‌نامه سردار شهید محمود شهبازی

…خداوندا! توفیقی عطا فرما که از جمله کسانی باشم که خود بشارت به آنها داده‌ای… از تو خواهانم که زندگیم را زندگی محمدی و مردنم را مردن محمدی قرار دهی.
اولین سفارشی که به عنوان وصیت دارم همین کلمه است،‌ که روحانیت را تنها نگذار،
پدر و مادرم! از اینکه زحمات بسیار در تربیت فرزندتان کشیدید، امیدوارم خداوند اجرتان بدهد. من خودم به یاد دارم که قرآن را در دامان مادرم فرا گرفته‌ام و … پدر جان تو خوب می‌دانی که دنیا دار فناست و آخرت مسلماً بهتر است.
…من استمرار حرکت انبیاء را در ولایت فقیه می‌بینم و باز به شما برادران و خواهرانم! گوشزد می‌کنم که روحانیت را کنار نگذارید. بدانید که تمام تلاش ابرقدرت‌ها در از بین بردن اسلام، روی روحانیت قرار دارد،‌ وقتی سخن امام را به یاد می‌آورم که چرا می‌خواهید این قدرت را بشکنید. شکست روحانیت شکست اسلام است، به فکر می‌افتم چرا؟
…سفارش دوم من درباره سپاه پاسداران است، بازوی مسلح ولایت فقیه و روحانیت، باید سپاه آنچنان باشد که پاسدارانش به عنوان فرضیه واجب خدمت نمایند. نه به عنوان شغل تلاش شما این باشد که ریشه منافقین را برکنید.
برادران! فقط باید به فکر اسلام بود و برای یاری اسلام باید اکنون از روحانیت و سپاه یاری جست و امام را یاری کرد، درود بر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی برقرار باد پرچم اتحاد جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)
۱۱/۵/۱۳۶۰ مطابق با عید سعید فطر